Чиа пудинг с ягоди

Чиа пудинг с ягоди

Чиа пудинг с ягоди

Чиа пудинг е днешното предложение за мамите!

Това е един много лесен, вкусен и здравословен начин за започване деня на майките. Щеше да бъде още по-здравословен, ако използвах сезонен, по възможност домашен, плод – круша, ябълка и.н., но пък моят мъж купил ягоди и не можах да им устоя. Е, разбира се не бяха така ароматни и вкусни, както домашните и сезонни ягодки, но все пак добре се съчетаха с чиа пудинга.

За Чиа семената и способността им да въздействат на тялото на енергийно ниво се знае от хилядолетия. Народите от Америка (Централна и Южна), където вирее растението, са използвали семенцата му за засилване устойчивостта на организма към неблагоприятните външни условия и засилване на неговата имунна защита. Семенцата чиа въздействат благоприятно и върху дейността на деликатната щитовидна жлеза, чревния тракт, бъбреците, метаболитните процеси и сърдечната дейност. По отношение влиянието на супер храната върху дейността на сърцето , с нея трябва да внимават само пациентите с ниско кръвно, тъй като тя сваля налягането.

Тази сутрин всички в къщи хапнахме различни неща. Децата закуси макарони с масло и сирене по тази рецепта! Тати закуси мюсли с плодове, а мама Чиа пудинг с ягоди.

Вижте как го приготвих и какви продукти са необходими за една порция Чиа пудинг с ягоди:

  • 200 гр. домашно кисело мляко – пълномаслено;
  • 2 с.л.шарени чиа семена;
  • 1 с.л. лешников тахан;
  • 1 ч.л. фъстъчено масло;
  • 3 – 4 ягодки;
  • мед по желание и вкус.

Начин на приготвяне на Чиа пудинг с ягоди:

Чиа семената смесих с киселото млко още снощи и оставих цяла нощ да се сгъстят в млякото. На сутринта се беше „желирало“ млякото от семената и пудингът е на лице. Овкусяването мое да е по ваше желание, с любими продукти. Аз го направих по следния начин:

На дъното на чаша сипах лешникоят тахан и едната ягодка, която рарязах по дължина. След това сипах пудинга – чиа с млякого, което е вече сгъстено. Отгоре наредих останалите ягодки, нарязани на кубчета, следва фастъченото масло и завърших с малко мед.

Получи се много вкусна закуска, а също така е посходяща за следобедна закуска, както и за лек десерт. Може да се използва и ядково мляко – особено вкусно става с бадемово мляко. Също може кокосово, както и овесено. Вижте рецептите за домани такива – Кокосово мялко; Овесено мляко. 

Ако има мами сред Вас, които търсят идеи за вкусни и здравословни закуски, Ви предлагаме още една идея за балансиран старт на дена – Мюсли крънч с бадемово мляко и плодове.

мюсли

Или закуска в буркан 

Да Ви е сладко, прекрасни! <3

Моля харесайте и споделете


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.